המחאה האתיופית יוצאת משליטה: גוש דן נפקק, שוטרים נפצעו בכיכר רבין // תיעוד

שלמה בן יוסף 2 Comment on המחאה האתיופית יוצאת משליטה: גוש דן נפקק, שוטרים נפצעו בכיכר רבין // תיעוד

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבוע שעבר העלנו סרטון המציג התעמרות של שוטרים בחייל ממוצא אתיופי. הסרטון שהפך ויראלי גרם לתחושות קשות בקרב יוצאי ועולי אתיופיה שיוצאים לרחובות להפגין.

היום אחר הצהריים נפקק גוש דן לאחר שהמוחים חסמו חלקים מנתיבי איילון וכבישי מפתח באיזור הקריה בתל אביב.

צפו • שוטרים חילוניים מכים חייל צה"ל באכזריות

בשל ההפגנות בנתיבי איילון וחסימת הצירים, תחנות הרכבת בתל אביב היו עמוסות מהרגיל. רכבת ישראל הכריזה כי היא "עושה כל מאמץ להענות לביקוש הגדול בכל הקווים ואף תתגבר רכבות".

רק מאוחר יותר הכביש נפתח לתנועה אולם ההפגנות עברו לאיזור כיכר רבין ושם הפכו לאלימות ביותר.

המשטרה העלתה מסוק לאוויר ועדי ראייה דווחו כי נשמעים פיצוצים ליד כיכר רבין. על פי הדיווחים המפגינים משליכים חזיזים ואבנים לעבר השוטרים.

מהמשטרה נמסר כי המשטרה נאלצת להתמודד עם גורמים שחדרו לשורות המפגינים המתסיסים את ההמון ומיצרים הסלמה מסוכנת, מצופה מהנהגת המפגינים שהקפידו על דרך לא אלימה להוביל לסיום ההפגנה לפני שיפגעו מפגינים נכון לעכשיו ישנם 5 שוטרים שנפצעו מאלימות המפגינים.

דובר מד"א זכי הלר עדכן כי חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לביה"ח איכילוב 10 נפגעים במצב קל מתוכם 3 אזרחים ו- 7 שוטרים.

המשטרה דווחה על כ -20 שוטרים שפצועים מאלימות המפגינים כנגדם. המפגינים אף הפכו ניידת משטרה.

IMG-20150503-WA0048 IMG-20150503-WA0047 משטרה הפגנה IMG-20150503-WA0051 IMG-20150503-WA0052 שוטר הפגנה

ח"כ ד"ר אברהם נגוסה שלקח חלק בהפגנה אמר קודם לכן כי ההפגנות כל עוד הן נעשות במסגרת החוק וללא אלימות הן מוצדקות מאין כמותן ומהוות קריאת השכמה מאוחרת לממשלת ישראל למגר את האפליה המרובה ממנה סובלים יוצאי אתיופיה. מעבר לאלימות המשטרתית הפושעת, יש גם אפליה בקבלה של בעלי תארים למקומות עבודה, בשכירת ובקניית דירות במגוון אזורים על ידי סטודנטים וזוגות צעירים, בכיתות בבתי הספר שמורכבות מיוצאי אתיופיה בלבד וגם בשערי העלייה שנסגרו תוך קריעת משפחות. חייבים לטפל בכל הסוגיות מהשורש ואני מצוי בקשר עם רוה"מ על מנת שנעשה זאת

חה״כ איילת נחמיאס ורבין מסיעת המחנה הציוני ששהתה בהפגנה בת״א אמרה ״זה לא מאבק שלהם זה המאבק שלנו. מאבק על פני החברה הישראלית. גזענות היא שורש הרע ומפרקת את החברה הישראלית לאט לאט. כדי לבנות את עתידנו, חייבים למנוע שנאה וגזענות על רקע מוצא, דת גזע ומין. מגילת העצמאות היא שוויון מתוך שוני וכבוד הדדי. זוהי תמצית הציונות״

איילון פקק

הפגנות אתיופים

IMG-20150503-הפגנות אתיופים

הפגנות אתיופים

הפגנות אתיופים

הפגנות אתיופים



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    האתיופים הללו עושים חילול השם נורא ואיום!!!
    אם היו באים בהידברות ובהבנה, הם היו פועלים פי שניים /-: